FANDOM

Pan Tadeusz został uznany za najbardziej nietypowe osiągnięcie w dziejach Polski , dlatego został okrzyknięty epopeją narodową. Tekstami z tego dzieła robi się pranie mózgu wszystkim, nawet nieletnim. Dzieci są zmuszane do traktowania tej powieści jak Biblii, zawsze noszą ją przy sobie, a raz nauczone takiego precedensu, kultywują go przez całe życie. Z tego też powodu Pan Tadeusz był obecny przy ważnych wydarzeniach historycznych:

  • 50 żołnierzy, podczas bitwy w okolicach Warszawy, uratowało się przed niemieckim ostrzałem zasłaniając się Panem Tadeuszem.
  • Partyzanci, biorący udział w Powstaniu Warszawskim, zabili niemieckiego oficera twardą okładką Pana Tadeusza.
  • Rozbitek z "Wilhelma Gustloffa" dryfował na Panu Tadeuszu przez godzinę, aż w końcu go uratowano.
  • Maria Skłodowska-Curie używała Pana Tadeusza jako podstawki pod próbki w laboratorium.
  • Dawid Kuligowski, słynny z niskiego wzrostu, podkładał Pana Tadeusza pod siodło, aby wydać się wyższym.
  • John Jacob Astor IV chowa w Panu Tadeuszu wszystkie pieniądze.
  • Ferdynand Kiepski przechowuje w nim wódkę.
  • James Moody oblicza Panem Tadeuszem pozycję Titanica.

Pan Tadeusz przyczynił się również do stworzenia polskiej wódki robionej na polach uprawnych w Syberii. Wódka zazwyczaj jest spożywana przez prawdziwych koneserów literactwa, wkoćcu wódka wychodzi pod postacią jednego litra (literactwo i litr wódki to wyrazy bliskoznaczne).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki